آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

طرح اکرام ایتام

طرح اکرام ایتام

هرگاه یتیم بگرید عرش الهی بلرزه درآید و خداوند گوید چه کسی بنده مرا که در کودکی پدر و مادرش را از دست داده گریانده است‌. قسم به عزت و جلال خودم هر که او را آرام کند بهشت را براو واجب نمایم‌.

حضرت امام صادق علیه السلام


با سلام و ارزوی قبولی طاعات از درگاه ایزد منان برای همه هموطنان وعرض تسلیت به مناسبت حادثه زلزله آذربایجان شرقی در ایام پربرکت لیالی قدر کارکنان این شبکه به تاسی از مولی الموحدین حضرت امیر المومنین  علی (ع) در جهت زنده نگه داشتن  سنت علوی در طرح اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) شرکت کرده و سرپرستی تعداد 6 نفر از یتیمان را برای مدت یک سال به عهده گرفته اند باشد تا قطره ای باشیم در دریای بیکران رحمت الهی در ماه نزول خیر و برکت انشااله که مقبول در گاه احدیت قرار گیرد ./.

ادامه مطلب ...

بازرسی گوشت

بازرسی گوشت

اصول کلی بازرسی گوشت شامل معاینه دام زنده قبل از کشتار ، بازرسی لاشه و احشاء‌بعد از کشتار و در صورت لزوم انجام آزمایشات مختلف می باشد.

بازرسی قبل از کشتار

در این نوع بازرسی باید حیوانات سالم از غیر سالم تشخیص داده شود . این بازرسی از حداکثر 24 ساعت قبل از کشتار تا چند

دقیقه قبل از کشتار معمولا" در سالن انتظار ،‌در محلی که دام ها آرام و درحال استراحت هستند ،‌انجام میشود . این بازرسی 50درصد عملیات بازرسی گوشت را شامل می شود و علاوه بر اینکه کمک موثری در تشخیص بسیاری و عوارض در هنگام بازرسی پس از کشتار می نماید ، تشخیص بعضی از بیماریها از جمله هاری ،‌کزار ، تب شیر ،    (B.S.E) و بعضی مسمومیت ها که در لاشه هیچ علامتی ندارند و در بازرسی پس از کشتار قابل تشخیص نمی باشند را ممکن می سازد . در بازرسی قبل از کشتار نیازی به مقید کردن و معاینه دقیق دام ها نیست و معمولا" با مشاهده سالم بودن دام تشخیص داده می شود . دام سالم سرحال و کنجکاو بوده و دارای چشم های براق موهای صاف و پوزه مرطوب می باشد . نشخوار می کند و بدنش دارای تقارن دو طرفه است .ترشحی از بینی ،‌دهان ، چشم ،‌واژن و مقعد ندارد و تنفش طبیعی و آرام است . اما دام غیر سالم بیحال است و چرت می زند ، نشخوار نمی کند و معمولا" علائمی از بیماری مثل اسهال ، نفخ ،‌عطسه یا سرفه ،‌لنگش ،‌ترشحات چرکی یا خونی از دهان ،‌بینی،‌مقعد یا واژن ،‌عدم تعادل ،‌لاغری شدید ،‌تنفس غیر طبیعی و .... را نشان می دهد .

ادامه مطلب ...