آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

تاریخچه و فلسفه شب یلدا

تاریخچه و فلسفه شب یلدا

در ایران و سرزمین‌های هم‌فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند که همزمان با شب انقلاب زمستانی است.



امشب شب یلداست، شبی که ریشه در فرهنگ کهن ایرانی دارد، یلدایتـان مبارک....

دیر زمانی است که مردمان ایرانی و بسیاری از جوامع دیگر، در آغاز فصل زمستان مراسمی‌ را جشن می گیرند که در میان اقوام گوناگون، نام‌ها و انگیزه‌های متفاوتی دارد. در ایران و سرزمین‌های هم‌فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند که همزمان با شب انقلاب زمستانی است. به علت دقت گاه شماری ایرانی و انطباق کامل آن با تقویم طبیعی، همواره و در همه سال‌ها، انقلاب زمستانی برابر با شامگاه سی‌ام آذر و بامداد یکم دی‌ است.

 

شب یلدا ادامه مطلب ...

کلاس آموزشی

با سلام

امروز دوشنبه 27/9/91 کلاس اموزشی تحت عنوان  آشنایی با بیماریهای طیور با اولویت بیماری نیوکاسل در نماز خانه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری شبکه دامپزشکی تشکیل گردیدمدرس : آقای دکتر شیرزاد متخصص طیور مرکز تشخیص بیماریهای طیور شمال کشور ( دوک)


http://s3.picofile.com/file/7587510749/DSC02162.jpg

ادامه مطلب ...

پلمپ یک واحد قصابی متخلف

با سلام امروز با پیگیر واحد نظارت بر فرآورده های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان و همکاری دادگستری و اماکن نیروی انتظامی یک واحد قصابی به علت توزیع گوشتهای فاقد مهر دامپزشکی پلمپ گردید شبکه دامپزشکی به مردم شریف شهرستان نکا اطمینان میدهد که با  هرگونه تخلفی که سلامت شهروندان محترم را به مخاطره اندازد به شدت برخورد خواهد کرد./.

ادامه مطلب ...