آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

آنفلوانزای پرندگان

     


   

عامل بیماری آنفلوانزا نوعی ویروس است که انواع A و B و C آن در انسان ایجاد بیماری می نماید .

                        

عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  ویروس عامل بیماری آنفلوانزا نوع A  علاوه بر انسان در پرندگان ، خوک و اسب نیز بیماریزا می باشد.تیپ H5 و H7  که از نوع  A هستند باعث بیماری بسیار شدید در پرندگان می شوند که به آن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می گویند .  پرندگان وحشی و آبزی می توانند به شکل بدون علامت ، ویروس های آنفلوانزای پرندگان را با خود جابجا و به سایر پرندگان انتقال دهند .


ادامه مطلب ...

مراحل تولید گوشت در کشتارگاههای برزیل

                    مراحل تولید گوشت  در کشتارگاههای برزیل


برازیلیا - خبرگزاری مهر: جمهوری اسلامی ایران مقام دوم جهان در واردات گوشت حلال را دارا
است که عمده این گوشت از برزیل و با نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی حاضر در کشتارگاهها

 تهیه می شود. کشتارگاه برتین یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاههای برزیل است.





تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

تشخیص فساد، تقلبات و کیفیت گوشت قرمز

تشخیص فساد، تقلبات و کیفیت گوشت قرمز



 

آیا هر گوشتی با هر کیفیتی قابل مصرف است؟
005034.jpg
 
گوشت قرمز و فرآورده های آن نظیر سوسیس، کالباس و همبرگر یکی از اقلام خوراکی مهم و پرمصرف در سبد مصرفی اکثر خانواده های ایرانی است. کمتر روزی است که هر خانواده در ترکیب غذایی خود این قبیل فرآورده های غذایی را به کار نبرد.
دانستن ترکیب و مشخصات گوشت جهت پی بردن به کیفیت و شناسایی مرغوبیت و یا احیاناً آلودگی و فساد، اهمیت بسیاری دارد. اصولاً یک لاشه گوشت شامل سه قسمت بافت عضلانی (گوشت لخم)، بافت چربی و استخوان است.
ماهیچه گوشت دارای ۷۷ درصد آب و ۲۳ درصد پروتئین است.
گوشت دام پس از سلاخی، سفت و منقبض می شود که به آن صلابت نعشی گویند. اگر گوشتی که در حالت صلابت نعشی است پخته شود بی نهایت سفت و غیرقابل مصرف خواهد بود. گوشت بایستی پس از سلاخی آویزان شود تا عضلات به تدریج باز شده و نرم و ترد شوند. یکی از راه هایی که می تواند به تردشدن گوشت کمک کند، نگهداری لاشه و آویزان کردن آن توسط چنگک های خاص است. زمان برطرف شدن صلابت نعشی برای گوشت گاو حدود ۵ ساعت است و تردشدن نهایی طی ۱۴ روز حاصل می شود.
اگر گوشت گوساله و بره پس از کشتار سریعاً منجمد شود، عضلات بسیار منقبض می شوند و درصورت پخته شدن، گوشت بسیار سفت و غیرقابل مصرف خواهد بود. گوشت خام بایستی ازنظر آلودگی مورد آزمایش و کنترل قرار گیرد. برای یک گوشت خام با کیفیت عالی شمارش میکروبی حداکثر ۱۰ به توان ۲ و برای گوشت نامطلوب ۱۰ به توان ۸ است.

ادامه مطلب ...

بازنشستگی


با سلام

 امروز باید عنوان کنم آقای حسین انصاری بعد از 30 سال خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نائل آمدند ما همکاران برای ایشان صحت و سلامت و بهروزی و موفقیت در همه شئون زندگی را داریم  


گذر ایام :


http://s2.picofile.com/file/7127938709/ansari.gif      http://s2.picofile.com/file/7134886769/hkwhvd1.gif         http://s2.picofile.com/file/7134886662/%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%B1%DB%8C.gif   

                      

ادامه مطلب ...