آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

کلاس آموزشی بیماریهای طیور

کلاس آموزشی بیماریهای طیور

 در مورخه 15/8/91 کلاس آموزشی بیماریهای طیور با اولویت بیماریهای کمپلکس تنفسی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نکا در محل نماز خانه این مدیریت و با شرکت مرغداران محترم منطقه برگزار گردید در این مراسم ابتدا آقای دکتر مرتاضی ریاست محترم شبکه دامپزشکی ضمن عرض خیر مقدم به کلیه مدعوین محترم مطالبی را درخصوص اهمیت برگزاری کلاسهای آموزشی ایراد نمودند سپس مهندس سلیمی مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از آقای دکتر مرتاضی و مدعوین حاضر در جلسه در خصوص اهمیت برگزاری اینگونه نشستها و تعامل هر چه بیشتر بین مرغداران و مسئولین خواستار شد سپس در ادامه آقای دکتر بوژمهرانی مسیول اداره طیور اداره کل دامپزشکی استان به عنوان استاد مدعو درخصوص اهمیت رعایت مسایل قرنطینه ای و مبارزه با بیماریهای ویروسی و ضد عفونی اماکن و و وسایل و نحوه ایجاد بیماریهای تنفسی و نحوه مدیریت ودرمان آن توضیحات مبسوطی ارایه نمودند در پایان مراسم با پرسش و پاسخ مرغداران و مسئولین حاظر در جلسه به پایان رسید ./.

http://s1.picofile.com/file/7549840428/IMG_0783.jpg

ادامه مطلب ...

دستورالعمل روش نگهداری و آماده سازی و تزریق واکسن های طیور

دستورالعمل روش نگهداری و آماده سازی و تزریق واکسن های طیور


1– تانک ازت مایع حاوی واکسن نباید در محل خیلی گرم نگهداری شود در غیر اینصورت ازت مایع خیلی سریعتر تبخیر می شود . 

2 – آمپول های حاوی واکسن همواره باید زیر ازت مایع قرار گیرد بنابراین ازت موجود در تانک به طور مرتب باید کنترل شود .
3 – مخلوط کردن محتویات آمپول در حلال باید در اطاق جداگانه ای انجام شود . 
4 – تمام مواد و لوازم کار قبل از خارج کرد آمپول از تانک ازت مایع روز میز آماده باشد . 
5 – هنگام کار و آماده کردن واکسن از دستکش ماسک و عینک مخصوص محافظ چشم استفاده شود و هنگام خارج کردن آمپول از تانک ازت از آستین های بلند استفاده شود

ادامه مطلب ...

عید غدیر در سیره اهل‏بیت(ع)

پیشاپیش عید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت برهمه دوستداران اهل بیت مبارک باد




غدیر، تنها نه به عنوان «روزى تاریخى‏» ، بلکه به عنوان یک‏«عید اسلامى‏» مطرح است. عید بودن آن نیز، مراسم و سنتهاى خاصى‏را مى‏طلبد و نه تنها باید آن را عید دانست، بلکه باید آن را عید گرفت و به شادمانى پرداخت و به عنوان تعظیم شعائر دینى، آن‏را بزرگ داشت و برشکوه آن افزود، تا ارزشهاى نهفته در این روزعظیم، همواره زنده بماند و سیره معصومین(علیهم السلام)احیاگردد.

مسابقه «غدیر» و «عیدگرفتن‏» این روز مقدس، به زمان ‏پیامبراکرم(ص)مى‏رسد. در دوران ائمه دیگر نیز این سنت دینى‏ادامه داشته و امینان وحى الهى، همچون امام صادق(ع)و امام‏رضا(ع)آن را آشکار ساخته و یادش را گرامى و زنده نگه مى‏داشتند. پیش از آنان نیز، امیرالمومنین(ع)احیاگر این عید بود ادامه مطلب ...

اکیپ نظارت عید قربان سال 91

عید  قربان عید عبودیت بر همه شما مبارک



عکسهای اکیپ نظارتی شبکه دامپزشکی جهت کنترل و بازرسی دامهای زنده برای عید قربان

با تشکر از همه همکاران


http://s1.picofile.com/file/7538168381/DSC02012.jpg

ادامه مطلب ...

عید قربان ؛ عید رهایی از دنیا + اعمال شب و روز قربان


عید از نظر اسلام

عید، زمان تغییر است؛ تغییراتی در انسان و در طبیعت. حرکت طبیعت به سمت تکامل، و حرکت انسانها به سوی علم و معرفت، همواره با شادمانی و نشاط توأم است خاصه آنکه وقتی  انسان معنای جدیدی کشف میکند ، ابتهاج زائد الوصفی تمام وجود آدمی را در بر میگیرد ، آن لحظه‏ی تازه عید نامیده میشود .

در روایت معروفی از امیرالمؤمنین علی ـ علیه السلام ـ آمده است: «هر روزی که انسان در آن به زشتی و گناه آلوده نگردد آن روز عید است» چرا که زشتی مهمترین بستر ظهور نزاع میان آدمیان است وباعث برهم خوردن آرامش درونی و بیرونی انسان‏ها می‏گردد و این همان چیزی است که با عید یعنی آرامش و شادمانی منافات دارد .

داستان عید قربان

در شب‏های نهم و دهم ماه ذوالحجه، به حضرت ابراهیم ـ علی نبینا و آله و علیه السلام ـ وحی شد که در روز دهم باید برای رضایت خداوند، فرزندش «اسماعیل» را به منا در نزدیکیِ مکّه ببرد و قربانی کند.

امتحانی بسیار بزرگ بود؛ ولی پدر و پسر از آن سربلند بیرون آمدند. حضرت ابراهیم(ع) با وجود علاقه‏ی شدید به فرزندش، او را به منا برد و دست و پای وی را بست و تصمیم گرفت که به فرمان خداوند، او را قربانی کند. حضرت اسماعیل(ع) هم به او دلداری و اطمینان داد که تسلیم فرمان خداوند است.

ادامه مطلب ...