آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

آنچه شما خواسته اید !!!!!!

شبکه دامپزشکی شهرستان نکا

چهار اصل زندگی از نگاه زرتشت

 


چهار اصل زندگی از  نگاه زرتشت


از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟




فرمود چهار اصل


 

 
دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم
دانستم که خدا مرا میبیند پس حیا کردم  
دانستم که کار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش کردم
دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی رستمی پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 13:10 http://tmehdir.mihanblog.com/post/134

با سلام خدمت شما دوست گرامی
در سایت شما مطلبی دیدم با عنوان چهار اصل زندگی زرتشت
خواستم عرض کنم که این سخن زرتشت نیست بلکه سخن مولای متقیان علی بن ابی طالب است .
در هیچ سند تاریخی نیامده است که زرتشت همچین سخنی گفته باشد .
سخن امام علی علیه السلام :‏
از علی ( ع ) پرسیدند:
زندگی خود را چگونه بنا کردی ؟
فرمود بر چهار اصل :
دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم .
دانستم که کار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش کردم .
دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم .
دانستم که خدا مرا میبیند پس حیا کردم .
سنـــــــد :
مجموعة ورام ( نویسنده : ورام بن ابى فراس ، قرن 6 هجری ) ج 2 ص 9، انتشارات مکتبة الفقیه قم
إرشاد القلوب ( نویسنده : حسن بن ابى الحسن دیلمى ، قرن 8 هجری ) ج 1 ص 188 ، انتشارات شریف رضى، 1412 هجرى قمری
اگر امکان دارد اصلاح کنید .
البته مهم عمل به این کلام گهربار هست .
اما نباید سخن امام علی به نام کسی دیگر ثبت شود .
سپاس از شما

در ضمن :
مه دل خله مازندرون وسه تنگ هایته .

با تشکر از شما دوست عزیز ممنون از لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد